WarmTrager A jest uniwersalnym, niskokrzepnącym płynem służącym do napełniania układów chłodzenia samochodowych i stacjonarnych silników spalinowych. WarmTrager A produkowany jest na bazie glikolu monoetylenowego o wysokiej czystości (99,9%). Zawiera zestaw dodatków antykorozyjnych, środków antypiennych, stabilizatorów oraz antyutleniaczy. Chroni skutecznie wszystkie elementy wchodzące w skład układu chłodzenia silników samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, ciągników rolniczych, maszyn budowlanych oraz silników stacjonarnych. Może być stosowany w chłodnicach aluminiowych i miedzianych.
WarmTrager A jest płynem wolnym od azotynów, amin, krzemianów, boranów oraz fosforanów.
Dlaczego warto stosować WarmTrager A?
Skład i właściwości płynu WarmTrager A powodują, że płyn ten:
- dzięki obniżonej temperaturze zamarzania, zabezpiecza instalacje przed uszkodzeniem w warunkach zimowych
- dzięki podwyższonej temperaturze wrzenia chroni silnik przed przegrzaniem w trudnym okresie letnim
- zabezpiecza instalacje przed korozją chemiczną
- zabezpiecza instalacje przed odkładaniem się kamienia kotłowego oraz innych osadów i szlamów
- zabezpiecza instalacje przed korozją kawitacyjną
- wydłuża bezawaryjną pracę instalacji
- WarmTrager A posiada atest PZH nr HK/B/0181/01/2014 [zobacz]
Rodzaje płynów WarmTrager A.
WarmTrager A sprzedawany jest jako koncentrat lub płyn gotowy do bezpośredniego użycia. WarmTrager A Koncentrat pozwala na przygotowanie płynu o wybranych przez użytkownika właściwościach. Płyn przygotowany do bezpośredniego użycia, WarmTrager A35, posiada temperaturę krzepnięcia -35°C.
Do produkcji płynów WarmTrager P używamy wyłącznie wody demineralizowanej o przewodnictwie mniejszym niż 5 μS.
Porady techniczne dotyczące stosowania płynów WarmTrager A.
Optymalną ochronę antykorozyjną uzyskujemy rozcieńczając WarmTrager A Koncentrat wodą demineralizowaną tak, aby stężenie koncentratu wynosiło 50%(obj). Roztwór taki posiada temperaturę krzepnięcia -37˚C.
Aby uzyskać płyn chłodniczy o maksymalnej ochronie przed mrozem należy przygotować 60%(obj) roztwór WarmTrager A Koncentrat. Ma on wówczas temperaturę krzepnięcia ok. -50˚C. Nie należy stosować roztworów o większym stężeniu koncentratu, ze względu na ryzyko przegrzania silnika.
Płyny o stężeniu koncentratu mniejszym niż 30%(obj) nie zapewniają układowi chłodzenia silnika dostatecznej ochrony antykorozyjnej. Jako dolną granicę stężenia koncentratu zalecamy wartość 33%(obj), otrzymany tak płyn krzepnie w ok. -18˚C.
Płyny WarmTrager A można mieszać z płynami zawierającymi krzemiany.
Płynów WarmTrager A nie można przechowywać o ocynkowanych zbiornikach lub beczkach.
Właściwości płynów WarmTrager A.
Wyniki badań właściwości antykorozyjnych płynu WarmTrager A35 (badanie w naczyniu szklanym) przedstawiono na wykresie:

Właściwości fizykochemiczne płynu WarmTrager A Koncentrat | |
Gęstość (g/cm3, 20°C): DIN 51 757-4 | 1,110 - 1,120 |
pH (33% roztwór): ASTM D 1287 | 7,7 - 8,5 |
Barwa: | różowa opalizująca |
Zapach: | lekko wyczuwalny |
Zawartość wody (%): ASTM D 1123 | >3% max |
Rezerwa alkaliczna (ml): ASTM D 1121 | 2,5 - 4,0 |
Temperatura wrzenia (°C): ASTM D 1120 | 150°C min |
Temperatura zapłonu(°C): DIN ISO 2592 | 110°C min |
Temperatura krzepnięcia: ASTM D 1177 |
|
33 %(obj) roztwór (°C): | -18°C max |
50 %(obj) roztwór (°C): | -37°C max |
Wszystkie produkty dostępne są w bezzwrotnych opakowaniach zawierających 20, 60, 600 lub 1000 litrów.